The Threads of My Name    ~ truth, hope and... ~

The days of weaving a tapestry with my feathers



スポンサー広告 |

In This Song

I may not know where I'm going now

This broken road is trying to tear me down

But deep inside I've found a secret place,

that I never knew, where I feel safe, when the world is untrue

Here's what I've learned to do...


Just sing this song

And it takes me right back where I belong

Everyday there's a new bridge to cross

But I'm never far from home

If I put my heart, my soul, my all...in this song


I don't depend on friends

Cuz they come and go

My belief in myself is gonna carry me through

And that why I'm learning, I'm learning yeah, I'm learning to sing...


I may not have all the words that I need to say, and I know I won't always be strong

But I'm never afraid because I hold my destiny

And it depends on me alone, alone so...


Just sing this song

And it takes me right back where I belong

Everyday there's a new bridge to cross

But I'm never far from home

If I put my heart, my soul, my all...

I'll keep putting my heart, my soul, my all...

In this song

In this song

In this song


In This Song / Charice


徒然なるままに |

abyss

増え続けることが いのちの望みなんかな

どんな手段を使ってでも?

見渡す限りのビル群

隅々までびっしりと詰まる人間


でも、そのすべてが生きていて脈動していて、愛に溢れて、

瑞々しく躍動していて、希望に満ち溢れている


守りたいと、このまま、より平和に、誰もが平和に生きていける世界をと、

願ってしまわずにいられなくてあたりまえ

愛する人たちがいるんやからね・・・


でも、このまま行くことは、「自ら」の首を絞めることにはならないのか

「平和」とは、いったい何や?

「平和」の中に私は何を詰め込んでる?

今、そう願うこと・・・いや、今しか無いのやからそれしかできないんやけど、

自分の望み、大きな流れの中で今そう願うことを

私は何か疑い始めてる


何かがいつのまにかすり替えられてる


今、たくさんの人が大切なことに気付き始めてる

私も、これほど揺さぶられたことは無いように思う


でも、しっかりと見て、聞いて

今、まさにたくさんの人が動き出してるこの時に

とてもとても周到に、そっと、本当はそうじゃないものが、

混ぜ入れられてる

大切なことのような顔をして、綺麗な言葉をまとって、

何かが浸透していってる


これから、膨大なことがあらゆるところで問題提起されていくと思う

何となくイイ感じの響きを伴って

明るい未来のイメージを伴って


世界中が大きな渦となって愛を叫んでいるこの時こそ

しっかりと目を凝らさないといけない

しっかりとその声を聞き取らないといけない


「いったい何が叫ばれているのか」


自分の声が掻き消されてはいけない

自分の声でその声が掻き消されてもいけない


大切なことは、繋いだその手のぬくもりの中にある

流した涙の温かさの中にある


それがどこから来るのか・・・


私たちはみんなひとつだということの意味を・・・

わたしの世界とあなたの世界を繋ぐ深淵を・・・


想おう




徒然なるままに |
| HOME |
